Dacia Duster – lider sprzedaży wsród SUV-ów, od stycznia z nowym silnikiem benzynowym

Dacia Duster, lider w swojej klasie, oferuje najbardziej niezawodne i sprawdzone technologie za przystępną cenę. Teraz w nowej ofercie, z nowym silnikiem, Duster zapewnia większy komfort jazdy, wykazuje wyższy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów i większą dostępność momentu na wysokich obrotach przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Spełnia również najbardziej surowe wymagania związane z niezawodnością i trwałością.

Nad stworzeniem tego niezwykle efektywnego silnika pracowali inżynierowie Grupy Renault, Aliansu Renault-Nissan i koncernu Daimler. Stworzenie tej jednostki, spełniającej najwyższe standardy jakościowe wymagało ponad 40 000 testów.

W silniku zastosowano innowacje wdrożone w ostatnich latach przez Alians Renault-Nissan. Wśród nich wymienić należy technologię pokrycia cylindrów specjalną powłoką „Bore Spray Coating”. Wcześniej tę technikę zastosowano w silnikach Nissana GT-R. Podnosi ona sprawność silnika poprzez redukcję oporów tarcia i optymalizację przewodzenia ciepła. Inne użyte technologie służą poprawie kultury pracy silnika oraz ograniczeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny, którego ciśnienie wzrosło do 250 barów, a specjalnie zaprojektowany kształt komór spalania wpływa na lepsze spalanie mieszanki. Technologia „Dual Variable Timing Camshaft” pozwala na sterowanie pracą zaworów ssących i wydechowych w zależności od obciążenia silnika.

W ten sposób uzyskano wyższy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów oraz jego bardziej liniowy przebieg przy wysokich obrotach. W użytkowaniu przekłada się to na znaczną poprawę komfortu jazdy i bardziej dynamiczne przyspieszenia.

Nowe silniki 1.3 TCe 130 FAP i 150 FAP w Dusterze

Nowe silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim zostały teraz wyposażone w filtr cząstek stałych do silników benzynowych (FAP).
Nowa generacja silników benzynowych, które gwarantują większą przyjemność z jazdy Dusterem, dostępna jest w dwóch wersjach:


o mocy 130 KM (96 kW) przy 5000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym do 240 Nm przy 1500 obr./min, co oznacza dodatkowe 5 KM w porównaniu do poprzedniej generacji o mocy 150 KM (110 kW) przy 5250 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym do 250 Nm przy 1600 obr./min, co oznacza dodatkowe 25 KM w porównaniu do poprzedniej generacji.


Po odnowieniu oferty silników wysokoprężnych dzięki Blue dCi w wersjach 4×2 i 4×4 Dacia rozpoczyna sprzedaż nowych silników benzynowych w Dusterach z napędem 4×2 oraz od połowy 2019 roku w wersjach 4×4.

Ceny:

Dacia Duster 1.3 TCe 130 KM jest dostępna w cenie 56100 zł w wersji Essential, 61800 zł w wersji Comfort oraz 69600 zł w wersji Prestige z silnikiem 150KM.